Crowdsourcing en innovatie voor kmo’s en detailhandel

Programmaperiode
PDPO II-projecten ('07-'13)
Thema
Ruraal ondernemerschap
Provincie
Oost-Vlaanderen
Assen
As 4
Beginjaar
2013
Projectkost
€25.560,80
Promotor
Universiteit Gent
Periode
-
Situering

Het bevorderen van ondernemerschap en innovatiecapaciteit bij detailhandelaars en KMO’s, gelegen in het LEADER-gebied door het aanreiken van een online - tool onder de vorm van crowdsourcing om de brug te slaan tussen de behoeften van de plaatselijke bevolking (vraag) en de aanwezige, maar onderbenutte innovatiecapaciteit van de ondernemingen (aanbod). Om dit alles te bewerkstelligen wordt gerichte ondersteuning/advies gegeven aan (potentiële) ondernemers, beleidsmakers als detailhandel.

Doelstellingen

Het bevorderen van ondernemerschap en de innovatiecapaciteit bij detailhandelaars en KMO’s uit de voedingssector, gelegen in het LEADER-gebied, door het aanreiken van een online tool in de vorm van crowdsourcing met als doel een brug te slaan tussen behoeften van de plaatselijke bevolking (vraag) en de aanwezige, maar onderbenutte innovatiecapaciteit van de KMO's (aanbod). Om de realisatie van de aangeleverde ideëen, zoals mogelijke samenwerkingen, te bewerkstelligen, zullen verschillende workshops en seminaries voor KMO's en detailhandelaars ingericht worden. Daarnaast worden beleidsmakers en interprofessionele organisaties betrokken bij de tot standkoming van het crowdsourcing platform.

Werkpakket 1

  • Website en bijhorend forum opstarten om crowdsourcing op te starten.
  • Communicatie en bekendheid verwerven van het project
  • Vergaren van ideeën via crowdsourcing

 

Werkpakket 2

  • Organiseren van drie seminaries
  • Organiseren van drie workshops

 

Werkpakket 3

  • Rapportering van alle mogelijkheden binnen het LEADERgebied
  • Tool aanbieden voor ondernemerschap
  • Slotsymposium

 

Werkpakket 4

  • Verslagen van de stuurgroepvergaderingen
Uitvoering

Universiteit Gent

Adres

Gent
België

Xavier Gellynck

9000 Gent
België

Delen: