Druiven met pit: toeristische ontsluiting van wijnboeren

Programmaperiode
PDPO II-projecten ('07-'13)
Thema
Recreatie en Toerisme
Provincie
Vlaams-Brabant
Assen
As 4
Beginjaar
2012
Projectkost
€5.000,00
Promotor
Toerisme Vlaams-Brabant vzw
Periode
-
Situering

Zowel binnen het Strategisch Beleidsplan voor toerisme in het Hageland 2008-2013 als binnen het project Regional Branding werd de Hagelandse wijn als één van de belangrijke en quasi unieke toeristische troeven van het Hageland naar voren geschoven.

Het Hagelandse wijnbezoekerscentrum te Wezemaal, dat nu jaarlijks zo'n vierduizend bezoekers ontvangt, heeft het potentieel om uit te groeien tot een attractie met een beduidend grotere uitstraling.

Bij de opmaak van de nieuwe website www.toerismevlaamsbrabant.be werd ook het toeristische wijnaanbod in kaart gebracht.

Toerisme Vlaams-Brabant wil rond dit thema, dat typisch is en bijna uniek is voor het Hageland, een groter toeristisch project opzetten waarmee de regio zich in geheel Vlaanderen kan profileren.

Doelstellingen

Voor het maken van de toeristische infoborden zal duurzaamheidklasse 1 of 2 gevraagd worden en het FSC label.

Het promoten van streekproducten vermindert het aantal voedselkilometer.

Uitvoering

Toerisme Vlaams-Brabant vzw

Adres

Hageland
België

Sophie Homans

3010 Leuven
België

Delen: