Met dit toeristisch project wensen we in te zetten op de doelgroep gezinnen met kinderen. We willen het toeristisch aanbod voor deze doelgroep uitbreiden, maar we zullen ook het bestaande aanbod optimaliseren. We gaan het evenementen- en activiteitenaanbod verder vorm geven en gaan de toeristische sector begeleiden om deze vakantiegangers kwaliteitsvol te onthalen. Via diverse marketingacties willen we binnen dit project inspanningen doen om nog meer gezinnen met kinderen te overtuigen om hun vakantie in de Westhoek door te brengen. Dit alles met de Westhoek KD’s Jaek en Nink als rode draad!
- Gezinnen met kinderen uit Vlaanderen en Nederland aantrekken om met vakantie te komen naar de Westhoek = verblijfstoerisme stimuleren = economisch rendement verhogen
-
Het kindvriendelijk toeristisch product/aanbod verder uitbouwen en kwalitatief verbeteren en dit volgens maat en wensen van gezinnen met kinderen
-
Werken aan een kindvriendelijk imago voor de Westhoek op toeristisch vlak, met de Westhoek KD’s als rode draad
-
De toeristische (privé)sector bewust maken van hoe deze doelgroep het best benaderd wordt en hen begeleiden om tot win-wins te komen voor beide partijen (toerist en uitbater)
-
De tevredenheid bij gezinnen met kinderen na hun vakantie in de Westhoek verhogen en stimuleren tot herhaalbezoek (bijsturen van resultaten onderzoeken Logeren in Vlaanderen en GFK/Toerisme Vlaanderen).
Westtoer
8200 Sint-Michiels
België
8200 Brugge – St.-Michiels
België