Zalige zonden

Programmaperiode
PDPO III-projecten + projecten overgangsperiode ('14-'22) en Europese projecten
Maatregel
LEADER
Thema
Streekidentiteit
Provincie
West-Vlaanderen
Plaatselijke Groep
PG Westhoek
Beginjaar
2020
Projectkost
€20.025,00
Promotor
RADIO SANSEVERIA
Periode
-
Situering

Zalige Zonden is een innovatieve productie met vertel-/muziektheaterkarakter op vraag van en op maat van (streek)musea en aanverwante locaties in de Westhoek. De realisatie staat gepland in het najaar van 2021 met uitlopers naar voorjaar 2022. Er wordt een werkbaar evenwicht gezocht tussen het theaterluik en het proeven van de Westhoek. Dit hoeft geen uitgebreid diner te zijn, eerder een 5-tal Westhoek-tapa's die na afloop wel een compleet maaltijdgevoel geven aan het publiek. Basis van het gastronomisch aanbod moet uiteraard streekgebonden zijn, zowel in het eet- als drankaanbod. Hier kan per locatie gevarieerd worden om zo zeer specifiek het aanbod in de streek van de locatie aan te bieden. Dit project omhelst alle pre-productie zodat Zalige Zonden klaar is om te worden uitgevoerd. 

Doelstellingen
  1. Het promoten van landbouwgebieden op een authentieke en kwalitatieve manier. Meetbare gegevens zijn het aantal bezoekers aan de diverse elementen van de organisatie.
  2. Het activeren van duurzame elementen qua productie door het werken met korte ketens en waar mogelijk rechtstreeks met de producenten te werken. Meetbare gegevens: het aantal producenten waarmee wordt samengewerkt. 
  3. Een activiteitenreeks organiseren die voor iedereen toegankelijk is. Meetbare gegevens: aantal deelnemers + regiolink qua afkomst. 
  4. Door het uitzetten van een spreiding over de regio komen tot een volwaardige promotie voor de regio en de deelnemers aan de activiteitenreeks. Met deelnemers worden producenten en musea bedoeld. Zo is een koppeling met het 'Grote Goesting' jaar van Toerisme Westhoek (2021) een must. Meetbare gegevens: het aantal producenten + deelnemers. 
  5. Het activeren van een positief beeld rond een landelijke regio. We gebruiken de activiteitenreeks om aan het publiek de positieve dynamiek rond authenticiteit en genieten in de Westhoek te tonen. Meetbare gegevens: promotiecampagne niveau partners en niveau eigen organisatie. 
  6. Door het activeren van dit concept de intrinsieke rijkdom van de streekmusea aantonen en opwaarderen. 
  7. Door het promoten van dit concept publiek bewust maken van andere elementen die ook gebeuren in de streekmusea: workshops, thematentoonstellingen,... en zo meer publiek genereren ook buiten deze specifieke organisaties. 
Uitvoering

RADIO SANSEVERIA

Adres

8600 Diksmuide
België

Delen: